2018. október 11., csütörtök

Nálatok hogyan kezdődött?

Nemrég beszélgettem egy nem szerepjátékos barátommal a szerepjátékról, és elkezdett érdeklődni, hogy hogyan lehet ezt kipróbálni, mi kell hozzá stb. Ekkor gondoltam bele, hogy milyen nehéz ebbe a hobbiba belekezdeni, mert ez tipikusan az a műfaj, hogy hiába beszélünk róla, csak akkor érted meg, miről is van szó, ha kipróbálod. Ha belegondolunk, már az is csoda, hogy ennyi szerepjátékos van.

Egyrészt ha valaki egyáltalán csak azt szeretné megérteni, hogy miről is szól a szerepjáték, a mai világban már több lehetősége van, mert itt-ott felbukkan a tipikus “Mi is az a szerepjáték?” leírás, a magyar Wikipédia bejegyzése is meglepően részletes, és már videókat is lehet találni játékülésekről. De régen, az internet kora előtt csak a szóbeszéd volt, a személyes találkozók - olyan volt, mint egy fertőzés, ami személyes kapcsolatokon keresztül terjedt.

Ha viszont valaki ki is szeretné próbálni, az sem olyan egyszerű. Illetve az, ha van olyan ismerőse, aki szerepjátszik, vagy talál egy ilyen klubot a közelében, és ebben már a Facebook csoportok is sokat segítenek. Meglévő szerepjátékosokhoz kapcsolódás híján viszont iszonyú nehéz a helyzet, mert meg kell vennie egy szabálykönyvet, amik nagy része csak angolul érhető el, az alapján meg kell értenie a rendszert, és másokat is találnia kell, akik érdeklődnek ezen hobbi iránt.

A bemutatkozásomban említettem, hogy én talán a furcsa kisebbséghez tartozom, akik nem egy meglévő csoporthoz kapcsolódva kezdtem el játszani, hanem először a Rúna magazin egyik száma fertőzött meg, utána megvettem a MAGUS-t, és mielőtt játszani tudtam volna, már majdhogynem kívülről fújtam az egészet. Viszont játékra nekem is csak úgy volt lehetőségem, hogy később egy már meglévő csoporthoz csatlakoztam.

Szóval íme a nagy kérdéseim hozzátok:
  1. Ha valaki érdeklődik a szerepjáték iránt, mit ajánlanátok neki, hogy megértse, miről is szól ez? Főleg a “beszélgess egy szerepjátékossal” lehetőségeken túli opciók érdekelnek, akár konkrét linkek is, hogy szerintetek melyik a legjobb leírás.
  2. Ha valaki ki szeretné próbálni, láttok-e rá más módszer, mint hogy keressen egy klubot vagy már játszó társaságot?
  3. Ha ti máshogy kezdtétek ezt a hobbit, mint hogy csatlakoztatok egy szerepjátékos társasághoz, akkor nálatok ez hogy történt?
  4. Egyáltalán hogyan szereztetek a szerepjátékról tudomást (azon kívül, hogy a barátotok játszott és mesélt róla)?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése